Education Publications
School Principals’ Standards and Expectations inThree Educational Contexts
Document Type
Article
Publication Date
6-2014
Journal
Canadian and International Education
Volume
43
Issue
7
Abstract
This study presents a comparative document analysis of expectations for principals within principal preparation programs in the counties of Sweden, the province of Ontario, Canada, and the State of Texas, USA. Dimmock and Walker’s (2005) Cross-cultural Comparative Framework for Studying Educational Leadership was utilized to examine and compare these expectations within principal preparation policies. We determined that while the framework was a suitable starting point for analyzing cultural differences among these three jurisdictions, some of the framework categories were not suitable for a document analysis. We propose, nevertheless, that the framework can be employed not just to analyze principals’ practices, but also to explore policies that constrain practice. Résumé Cette étude présente une analyse comparée de document des attentes concernant les directeurs d’écoles dans les programmes de préparation de chefs d’établissement dans les comtés de la Suède, dans la province d’Ontario, au Canada, et dans l’état du Texas, aux États-Unis. Le Cadre Cross-Culturel et Comparatif pour l’Étude du Leadership Éducationnel conçu par Dimmock et Walker (2005) a été utilisé pour examiner et comparer ces attentes inclues dans les politiques de préparation des directeurs d’éco le. Nous avons déterminé que, tandis que le cadre ait été un point de départ approprié pour l’analyse des différences culturelles entre ces trois juridictions, certaines catégories dudit cadre n’étaient pas adaptées pour une analyse de document. Néanmoins, nous propo sons que le cadre puisse être utilisé non seulement pour analyser les pratiques des directeurs d’école, mais également pour explorer les politiques qui entravent la pratique.
Citation of this paper:
Murakami, E., Tornsen, M., & Pollock, K. (2014) "School Principals’ Standards and Expectations in Three Educational Contexts," Canadian and International Education / Education canadienne et internationale: 43(1).