Article Title
Defining the Scholarship of Teaching and Learning
Download File Format
metadata
DOI
https://doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2017.2.2
Abstract
The Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) has been variously defined over its history. We suggest that evolving identity definitions are part of SoTL’s developmental process. Ascribing to Huber and Hutchings’ (2005) ‘big tent’ philosophy, we note that useful definitions of SoTL should take into account the local context and focus on the outcome of improving learning and educational quality.
L’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage (ACEA) a été défini de diverses manières au fil de son histoire. Nous suggérons que les définitions correspondant à cette identité qui évolue font partie du processus de développement de l’ACEA. En acceptant la philosophie de la « grande tente » de Huber et Hutchings (2005), nous remarquons que les définitions utiles de l’ACEA devraient tenir compte du contexte local et se concentrer sur le résultat qui consiste à améliorer l’apprentissage et la qualité de l’éducation.
Recommended Citation
Simmons, N., & Marquis, E. (2017). Defining the Scholarship of Teaching and Learning. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 8 (2). https://doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2017.2.2