Article Title
Meta-design as a Pedagogical Framework for Encouraging Student Agency and Democratizing the Classroom
Download File Format
metadata
DOI
http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2015.2.12
Abstract
As diverse social and economic pressures are applied to post-secondary education, innovative approaches to pedagogical methodology are required. Given that the new norm in both industry and academia is that of constant change, a flexible and responsive approach is required along with a framework that empowers students with the skills to become independent thinkers and lifelong learners. Meta-design is a conceptual framework that can provide that flexibility and empower students with greater agency in their education.
Alors que l’enseignement post-secondaire est soumis à de nombreuses pressions sociales et économiques, la méthodologie pédagogique doit adopter des approches novatrices. Du fait que la nouvelle norme, à la fois dans l’industrie et dans les universités, est de changer continuellement, il est nécessaire d’adopter une approche souple et réactive doublée d’un cadre qui renforce la position des étudiants en leur donnant les compétences nécessaires pour devenir des êtres pensants indépendants et continuer à apprendre leur vie durant. Le Meta-design est un cadre conceptuel qui peut offrir cette souplesse et renforcer la position des étudiants en leur donnant davantage de structure dans leur éducation.
Recommended Citation
Hethrington, C. (2015). Meta-design as a Pedagogical Framework for Encouraging Student Agency and Democratizing the Classroom. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 6 (2). http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2015.2.12