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Article Title

Learning to Work with Immigrant Families: An Experiment in Experiential Learning

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DOI

https://doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2017.3.4

Abstract

This study examined what students in three professional programs – Nursing, Social Work, and Early Childhood Studies – could learn about working with immigrant families using narrative inquiry as a heuristic device. Data collected from the students in focus groups demonstrated their capacity for ethical caring by recognizing individual characteristics of immigrant families, becoming more self-aware in interactions with them, and noticing institutional practices from the families’ perspectives. The students also began to realize the uncertainties of professional practice, which could help promote the habit of reflection. Findings suggest that the experiment was worthwhile, albeit limited by self-reported data, a small sample, and a short duration.

Dans cette étude, nous examinons ce que les étudiants inscrits dans trois programmes professionnels – soins infirmiers, travail social et études de la petite enfance – pourraient apprendre sur le travail avec des familles d’immigrants par le biais de l’enquête narrative en tant qu’instrument heuristique. Les données recueillies auprès des étudiants réunis en groupes de discussion ont indiqué que ceux-ci avaient prouvé leur aptitude à l’empathie éthique en reconnaissant les caractéristiques individuelles des familles d’immigrants, en devenant davantage conscients de leurs interactions avec ces familles et en prenant conscience des pratiques institutionnelles à partir du point de vue de ces familles. Les étudiants ont également commencé à comprendre les incertitudes de la pratique professionnelle, ce qui pourrait favoriser de meilleures habitudes de réflexion. Les résultats suggèrent que l’expérience était appréciable, bien qu’elle ait été limitée par des données auto-déclarées, un échantillon limité et une courte durée.

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