Article Title
The Scholarship of Teaching and Learning in Canadian Post-Secondary Mathematics: 2000-2010
Download File Format
metadata
DOI
http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2013.1.3
Abstract
Published accounts of pedagogical experience and pedagogical research are critical resources to post-secondary mathematics instructors, and yet the quantity and scope of this literature is rarely summarized or reviewed. In this contribution, we analyze recent peer-reviewed journal publications regarding post-secondary mathematics, published by Canadian scholars. We classified this scholarship by institution, publication year, type of pedagogical scholarship, and by topic. We highlight topics of continual interest, changing trends in time and newly emerging themes. This review therefore provides a benchmark of current scholarship in this important area, as well as a point of comparison for similar data from other countries, and other disciplines.
Les comptes rendus publiés sur les expériences pédagogiques et la recherche sur la pédagogie sont des ressources essentielles pour les enseignants de mathématiques au niveau postsecondaire. Pourtant, la quantité et la portée de cette documentation font rarement l’objet de résumés ou d’analyses. Dans cet article, nous analysons les publications récentes de chercheurs canadiens sur les mathématiques au niveau postsecondaire, qui ont paru dans des revues révisées par les pairs. Nous avons classé ces publications par établissement, année de publication, type de recherche et sujet. Nous mettons en lumière les sujets d’intérêt constant, les tendances en évolution au fil du temps et les thèmes émergents. Cette recension constitue donc une référence sur les recherches universitaires actuelles dans ce domaine important ainsi qu’un point de comparaison pour des données similaires provenant d’autres pays et d’autres disciplines.
Recommended Citation
Chan, B. S., & Wahl, L. M. (2013). The Scholarship of Teaching and Learning in Canadian Post-Secondary Mathematics: 2000-2010. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 4 (1). http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2013.1.3