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Article Title

Adjusting Curricular Design to “CREATE” a Culture of Self-Regulation

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DOI

http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2011.2.6

Abstract

Developing learners’ ability to self-regulate their own learning has been an ideal sought after by researchers and practitioners alike. Over the past 40 years a plethora of educational psychology research on self-regulated learning (SRL) has flooded the literature. In this article I attempt to consolidate key theories from this literature base and propose a 6-point strategy to CREATE a culture of SRL. I will argue that instructors must communicate proximal and long-term goals that have been negotiated by a community of learners, substantially reward all positive aspects of the learning process, judge and reward the learning process by assigning elaborative learning assessments, realistically attribute success and failure to appropriate processes, and tune ineffective strategies and goals to allow the curriculum to evolve in accordance with learner difficulty and success.

Enseigner aux apprenants la capacité d’autoréguler leur propre apprentissage est un idéal que poursuivent les chercheurs et les praticiens. Au cours des quarante dernières années, il y a eu surabondance d’études sur l’autorégulation de l’apprentissage dans la littérature sur la psychologie de l’éducation. Dans cet article, l’auteur tente de regrouper les principales théories tirées de cette documentation et de proposer une stratégie composée de six éléments contribuant à la création d’une culture de l’autorégulation. Il soutient que les enseignants doivent communiquer les objectifs à court et à long terme convenus par les apprenants, reconnaître de façon marquée tous aspects positifs du processus d’apprentissage, évaluer et reconnaître ce processus en donnant des travaux élaborés afin de mesurer l’apprentissage, attribuer de façon réaliste les succès et les échecs aux processus appropriés et adapter les stratégies et buts inefficaces afin de permettre l’évolution du curriculum en tenant compte des difficultés et des réussites des apprenants.

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