Article Title
A Haven for Learning: Gaining Professional Knowledge through Sincere Conversation in an Online Reading Course
Download File Format
metadata
DOI
http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2014.1.4
Abstract
As an educator teaching an online course for the first time, I observed that the teachers in my class engaged in meaningful and sincere conversation and gained deep insight and greater awareness about their practice. Sincere conversation obviously differs from brief verbal exchanges operating at the surface level. It is conversation that invites self-reflection and contemplation through reciprocal trust, respect, and active listening. This study discusses how sincere dialogue, which leads to greater understanding of what it means to be an effective reading teacher, was enhanced during an online reading course. It highlights how the right conditions created in an online setting can encourage relationships and lead to professional knowledge.
Quand j’ai enseigné un cours en ligne pour la première fois, j’ai remarqué que les élèves enseignants qui se trouvaient dans ma classe avaient des conversations constructives et sincères, qu’ils comprenaient bien leur profession et qu’ils en prenaient davantage conscience. Les conversations sincères diffèrent des courts échanges verbaux qui se déroulent en surface. Il s’agit de conversations qui invitent l’auto-réflexion et la contemplation par le biais d’une confiance et d’un respect réciproques, et d’une écoute attentive. Cette étude présente la manière dont le dialogue sincère, qui mène à une meilleure compréhension de ce que cela signifie d’être un enseignant de lecture efficace, a été mis en valeur lors d’un cours en ligne sur la lecture. Elle met en relief la manière dont les meilleures conditions créées dans un cours en ligne peuvent encourager des rapports et mener à la connaissance professionnelle.
Recommended Citation
Graham, D. A. (2014). A Haven for Learning: Gaining Professional Knowledge through Sincere Conversation in an Online Reading Course. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 5 (1). http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2014.1.4