Title

Emotion-Based Tags in Photographic Documents: The Interplay of Text, Image, and Social Influence / Les etiquettes basées sur des emotions dans les documents photographiques: L'interaction entre le texte, l'image et l'influence sociale

Document Type

Article

Publication Date

9-2010

Journal

Canadian Journal of Information and Library Science

Volume

34

Issue

3

First Page

329

Last Page

353

Abstract

This study investigated the communicative roles played by the text, image, and social interaction in high- and low-relevance ranked Flickr photographic documents with an emotion-based tag. Using discourse analysis, textual and visual themes regarding the conveyance of emotional meaning were identified. Non-parametric measures found statistically significant differences between most relevant and least relevant pictures, between the number of views and number of favourites within each emotion, and between pictures with different emotion-based tags.

Cette étude examine le rôle communicationnel joué par le texte, l'image et l'interaction sociale dans des documents photographiques de Flickr portant une étiquette basée sur des émotions et classés selon leur pertinence forte ou faible. l'aide de l'analyse du discours, il a été possible d'identifier des thèmes textuels et visuels susceptibles de transmettre une signification émotionnelle. Des mesures non-paramétriques ont révélé des différences statistiquement significatives entre les images de forte et de faible pertinence, entre le nombre de vues et le nombre de favoris pour chaque émotion, et entre les images portant des étiquettes émotionnelles différentes.