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Article Title

A Graduate Course on Teaching and Learning in Higher Education: Influences on Conceptions of Teaching and Learning

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DOI

http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2014.1.3

Abstract

This paper reports on the effects of a graduate course on teaching and learning on graduate teaching assistants’ conceptions of teaching and on the teaching philosophy statements that arose from those conceptions. Effects are interpreted from three perspectives: 1) course facilitators' reports of their perceptions of course participants’ conceptual change; 2) an independent assessors' ratings of the evidence of change through blind review of course participants’ initial philosophy statements and final statements; and 3) participants' own perceptions of change and identification of the course components and learning activities that were most significant in their conceptual development. Findings suggest that graduate teaching assistants’ perceptions of conceptual change differ significantly from those of both the course facilitators and the independent assessor.

Cet article présente un rapport concernant les effets d’un cours supérieur portant sur l’enseignement et l’apprentissage sur les conceptions relatives à l’enseignement d’assistants d’enseignement diplômés et sur les exposés sur la philosophie d’enseignement qui ont découlé de ces conceptions. Les effets sont interprétés à partir de trois perspectives : 1) les rapports des facilitateurs du cours concernant leurs perceptions du changement conceptuel survenu parmi les participants; 2) l’évaluation d’un assesseur indépendant concernant l’évidence du changement par le biais d’un examen aveugle des exposés initiaux sur la philosophie d’enseignement des participants ainsi que de leurs exposés finaux; et 3) les perceptions personnelles des participants concernant le changement et l’identification des composantes du cours et des activités d’apprentissage qui ont été les plus significatives pour leur développement conceptuel. Les résultats suggèrent que les perceptions des assistants d’enseignement diplômés concernant le changement conceptuel diffèrent grandement de celles des facilitateurs du cours et de celles de l’assesseur indépendant.

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