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DOI

http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2013.2.6

Abstract

As teacher educators, we help prepare elementary generalist teacher-candidates (TCs) for traditional classrooms. In those classrooms, subjects are often taught in isolation rather than as integrated concepts and this practice is reflected in the program at the university where we teach art and science education. Because the world is multidimensional, interconnected, and complex, we created a project that integrates art and science learning as a way to prepare future teachers to provide relevant educational experiences for their students. Data, in the form of reflection papers prepared by the TCs, were analyzed using a grounded theory approach. Emergent topics resulted in four propositions that summarize the findings. They all speak to the value of an integrated education experience for TCs. This experience provides different opportunities for learning, offers cognitive “disruption”, enables TCs to articulate pedagogy of integration, and can impact practice and program positively. In addition, three elements essential to an integration project at the tertiary level are identified.

En tant qu’éducateurs d’enseignants, nous participons à la préparation de candidats en éducation qui se destinent à devenir des enseignants généralistes. Dans ces salles de classe, les matières sont généralement enseignées isolément plutôt qu’en tant que concepts intégrés et cette pratique se reflète dans le programme universitaire où nous enseignons les arts et les sciences de l’éducation. Comme le monde est multidimensionnel, interconnecté et complexe, nous avons créé un projet qui intègre l’apprentissage des arts et des sciences d’une manière qui va préparer les futurs enseignants à fournir à leurs élèves des expériences d’enseignement pertinentes. Les données, sous forme de travaux de réflexion préparés par les étudiants en éducation, ont été analysées selon une théorie à base empirique. Des thèmes émergents ont été identifiés dans quatre propositions qui résument les résultats. Elles illustrent toutes la valeur d’une expérience d’enseignement intégré pour les étudiants en éducation. Cette expérience présente des possibilités d’apprentissage différentes et peut avoir des effets positifs sur la pratique et sur les programmes. De plus, elle identifie trois éléments essentiels pour préparer un projet d’intégration au niveau tertiaire.