Article Title
Educational Development Websites: What Do They Tell Us About How Canadian Centres Support the Scholarship of Teaching and Learning?
Download File Format
metadata
DOI
http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2010.1.4
Abstract
The study investigates how university educational development centres in Canada currently support faculty in developing the skills and knowledge to engage in the scholarship of teaching and learning. Content analysis of centre websites was used to identify strategies used to support SoTL. The main strategies identified were providing information and grants. Recommendations include increasing the visibility of SoTL on centre websites and integrating it with other centre activities. The data question the viability of a national strategy to improve teaching through SoTL.
L’étude porte sur la façon dont les centres universitaires d’appui à la formation au Canada soutiennent actuellement les membres du corps enseignant dans le perfectionnement de leurs compétences et de leurs connaissances pour participer à l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage. L’analyse du contenu des sites Web des centres a été utilisée pour déterminer les stratégies employées pour soutenir cet avancement. Les principales stratégies consistent à fournir de l’information et des bourses. Les recommandations portent sur l’augmentation de la visibilité de l’avancement de ces connaissances et sur son intégration aux activités du centre. Les données remettent en cause la viabilité d’une stratégie nationale visant à améliorer l’enseignement grâce à l’avancement des connaissances en enseignement et en apprentissage.
Recommended Citation
Woodhouse, R. A., & Force, K. A. (2010). Educational Development Websites: What Do They Tell Us About How Canadian Centres Support the Scholarship of Teaching and Learning?. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 1 (1). http://dx.doi.org/10.5206/cjsotl-rcacea.2010.1.4