•  
  •  
 

Abstract

This study examines the perceptions of teacher candidates (student teachers) participating in a faculty-supervised, international teaching placement in Italian schools. Survey responses and journal reflections, supported by faculty field notes indicate that the benefits could be categorized in four main areas such as: the development of resourcefulness and resilience; increased familiarity with the conditions of international teaching employment; a greater awareness of cultural literacy and comparative education; and an enhancement of language sensitivities and strategies for communicating and teaching. Recommendations suggest that professional growth of the teacher candidates is dependent on sufficient preparation, faculty support and immersion in the experience.

Cette étude examine les perceptions des futurs enseignants (étudiants en enseignement) participant à un stage international d’enseignement dans des écoles italiennes, supervisé par la faculté. Les résultats d’enquêtes et réflexions de journal, appuyés par des notes de terrain des professeurs, indiquent que les avantages pourraient être classées dans quatre principaux domaines tels que : développement de débrouillardise et de résilience ; familiarité accrue avec les conditions d’emploi pour enseigner à l’étranger ; une plus grande sensibilisation à la littérarité cultuelle et à l’éducation comparative ; et une amélioration des sensibilités linguistiques et stratégies de communication et d’enseignement. Des recommandations suggèrent que le développement professionnel des futurs enseignants dépend d’une préparation adéquate, de support du corps professoral et d’une immersion dans l’expérience.

First Page

45

Last Page

60


Share

COinS