•  
  •  
 

Abstract

Established in 2009, The Jean Augustine Chair in Education in the New Urban Environment presented the learning community opportunity to define new urbanism through debates, conversations and other learning encounters. As the inaugural chair, Dlamini began conversations with faculty, students and community in order to unpack the meaning of the new urban environment and its associated characteristics and encounters. This article follows ongoing conversations between, Dlamini and three graduate students from her urban education class, which tackled these and many other questions throughout the course. Following the seminar, we find ourselves continually questioning what is meant by new and if this term is only foregrounded by the understanding of what is old? This article takes these questions of newness to Education. Throughout the paper, we consider the new ways of understanding pedagogy in urban environments; meanings found in geographical spaces; the understanding of Shakespeare coupled with the newness of Hip Hop; and finally, questions of local and community based pedagogy.

Fondé en 2009, la Jean Augustine Chaire d’Éducation dans le nouvel environnement urbain a présenté à la communauté éducative, l’opportunité de définir le nouvel urbanisme, à travers des débats, des conversations et d’autres formes de rencontres éducatives. En tant que première présidente, Dlamini a entamé des discussions avec des professeurs, des étudiants et la communauté afin d’étendre la signification de ce nouvel environnement urbain, des caractéristiques et rencontres qui y sont associés. Cet article suit les récentes conversations entre Dlamini et trois étudiants diplômés de sa classe d’éducation en urbanisme, qui a abordé ces questions et bien d’autres encore tout au long du cours. Suite au séminaire, nous nous interrogeons continuellement sur ce qu’on entend par nouveau et si ce terme est seulement placé au premier plan par notre compréhension de ce qui est ancien? Cet article s’attaque donc à ces questions de nouveauté en Éducation. À travers ce document, nous considérons les nouvelles manières de appréhender la pédagogie en milieux urbains; les significations trouvées dans les espaces géographiques; le sens de Shakespeare lié à la nouveauté du Hip Hop; et finalement, les questions de pédagogie basée sur la localité et la communauté.

First Page

1

Last Page

16


Share

COinS