•  
  •  
 

Abstract

The objective of this study was to understand perspectives, expectations, and experiences of Chinese international students studying in the graduate and undergraduate programs at a Canadian university, paying special attention to the challenges these students faced in the process of acculturation. Multiple data gathering techniques were used for the quantitative and qualitative data, including a survey questionnaire, individual interviews and focus group discussions. Findings related to the participants’ adjustment to the new environment include English language proficiency, previous education background, communication with other students, and understanding of the local culture. The study found that participants experienced various challenges in their new learning and living environment and some recommendations are offered for improvements.

L’objectif principal de cette étude est de comprendre les perspectives, les attentes et les différentes expériences des étudiants internationaux chinois de deuxième et de troisième cycles dans des programmes canadiens. L’article décrit également avec beaucoup de détail les défis que ces étudiants doivent relever lors du processus d’acculturation. Plusieurs techniques de collection de données quantitatives et qualitatives ont été appliquées dont un questionnaire, des interviews individuels et des discussions en groupe. Les résultats en rapport avec l’adaptation des participants au nouvel environnement incluent la compétence langagière en anglais, la formation antérieure et la compréhension de la culture locale. L’étude exposera plusieurs défis auxquels ont dû faire face les participants pour pouvoir s’adapter aux nouveaux environnements et quelques recommandations seront offertes pour faciliter ce processus.

First Page

43

Last Page

58


Share

COinS