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Abstract

The survival of Indigenous cultures is essential to a sustainable future for the planet as a whole. This paper focuses on the educational efforts being made by the Makushi people of inland Guyana to maintain their culture and language in the face of encroaching development. The paper relates the discussion of the Makushi situation and their educational responses to the development challenges in the small states of the Caribbean. Descriptive information is provided concerning the Makushi’s efforts, which include initiatives in elementary and secondary education, post-secondary training, and community education. Regardless of the venue, a collective vision of Makushi cultural survival guides their development of educational programs.

La survie des cultures indigènes est essentielle à un avenir durable pour l’ensemble de la planète. Ce travail met l’accent sur les efforts éducatifs faits par le peuple Makushi en Guyane intérieure afin de maintenir leur culture ainsi que leur langue face au développement d’empiétement. Le travail se rapporte à la discussion de la situation du peuple Makushi et leurs réponses éducatives aux défis du développement dans les petits états des Caraïbes. Les renseignements descriptifs sont fournis concernant les efforts du peuple Makushi, ce qui inclut des initiatives dans l’enseignement élémentaire, l’enseignement secondaire, la formation post-secondaire, et l’éducation communautaire. Indépendamment du lieu, une vision collective de la survie culturelle du peuple Makushi oriente leur développement des programmes éducatifs.

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