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Abstract

In this article, the author explores the premise that possibilities for social change in an antiracist teacher education program might be revealed by closely examining the struggles and real life experiences of a beginning teacher from a minority background working from the margins of the educational setting. Focusing on the quality of the teaching-learning activities being negotiated and forged, this article is grounded in a study of the tensions, dilemmas and conflicts experienced by teacher candidates learning to teach for social justice. The study revealed that the inherent tensions caused by discontinuities between the intent and critical antiracist philosophy of the program and its actual content, processes and the experience within practicum schools can be necessary for moving teacher candidates in their thinking about antiracist teaching and teaching critically. The article’s focus is on one participant from a Latino background who began to come to terms with accepting the existence of tensions and conflicts and became less obsessed with finding definite solutions or resolutions. Explicit discussion of his experiences within all aspects of the program and direct talk about the tensions and conflicts began to help the teacher candidate make sense of his experiences. Critical teaching for equity, diversity and social justice is a journey into teaching filled with risks and uneasiness.

Dans cet article, l'auteur explore la prémisse que l'on peut révéler les possibilités du changement social dans un programme d'éducation antiraciste pour les enseignants stagiaires en examinant de près les luttes et les expériences de vie d'un enseignant stagiaire débutant de souche minoritaire et qui travaille en marge du milieu d'éducation. Se concentrant sur la qualité des activités d'enseigner et d'apprendre en négociation et en formation, l'article est fondé sur une étude des tensions, des dilemmes et des conflits subis par les enseignants stagiaires quand ils apprennent à enseigner la justice sociale. L'étude révèle que les tensions inhérentes causées par les discontinuités entre l'intention et la philosophie antiraciste du programme et son contenu, les processus et l'expérience dans les écoles peuvent être nécessaires pour changer la façon de penser des enseignants stagiaires sur l'enseignement antiraciste et l'enseignement critique. L'article est centré sur un participant de souche Latino-américaine qui commence à accepter l'existence des tensions et des conflits et à devenir moins obsédé par la découverte des solutions ou des résolutions définitives. Une discussion explicite de ses expériences dans tous les aspects du programme et un entretien direct sur les tensions et conflits commencent à aider cet enseignant stagiaire à donner un sens à ses expériences. Enseignement critiquement de l'égalité, la diversité et la justice sociale représente un voyage dans l'enseignement et est rempli de risques et d'inquiétudes et non une destination.

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