•  
  •  
 

Abstract

The paper investigated four Chinese graduate students’ perceptions of the challenges they face and the coping strategies they use in their English academic learning at two North American universities. They reported experiencing the following seven major challenges in their academic learning: 1) financial difficulties; 2) problems in using English for academic purposes; 3) frustrations in becoming a permanent resident; 4) difficulty in adapting to the classroom learning environment; 5) lack of critical thinking skills; 6) acculturation problems; and 7) loneliness and academic anxiety. For each of the seven challenges they have developed corresponding coping strategies.

Cet article examine la perception des défis auxquels devaient faire face quatre étudiants chinois et les stratégies qu’ils employaient pour survivre dans le milieu d’apprentissage académique anglais de deux universités en Amérique du nord. Ils ont éprouvé, disaient-ils dans leurs récits, les sept défis importants suivants: 1) des difficultés financières; 2) des problèmes sur l’usage de l’anglais pour des fins académiques; 3) des frustrations dans leurs applications pour la résidence permanente; 4) des difficultés d’adaptation au milieu d’apprentissage de leurs classes; 5) un manque d'aptitude d’esprit crituque; 6) des problèmes d’acculturation; et 7) la solitude et l'anxiété académique. Pour chacun de ces défis, ils ont développé des stratégies de survie correspondantes.

First Page

48

Last Page

61


Share

COinS