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Abstract

Intended and unintended outcomes of economic, political, and educational policy can create employment arrangements and work environments that limit opportunities for career advancement, professional development, and employment equity for certain groups of teachers. This paper, written from a critical lens, attempts to demonstrate how national and local policy outcomes in England have negatively impacted some educators who worked for Teacher Recruitment Agencies (TRAs) in the 1990s. In conclusion, the collective impact of policy outcomes for recruitment agency teachers has resulted in: a lack of control over workplace environment in schools that require extensive supports, financial arrangements that result in limited pay, no benefits, government legislation which results in poor union representation and limited legal recourse, and agency policies which discourage stability and commitment.

Les résultats intentionnés ou non-intentionnés des politiques sur l’économie, la politique soi-même ou l’enseignement peuvent créer des arrangements d’emploi et des milieux de travail qui limitent les possibilités d’avancement pour certains groupes d’enseignant(e)s dans leurs carrières, de développement professionnel, et d’ égalité dans leurs emplois. Cet article, écrit sous une optique critique, essaie de démontrer comment les résultats de la politique nationale et locale en Angleterre ont une influence négative sur quelques éducateurs and éducatrices qui travaillaient pour les agences de recrutement des enseignants (TRA) pendant les années 1990-1999. En conclusion, l’effet collectif des résultats de ces politiques des agents de recrutement des enseignants a contribué à: un manque de contrôle des milieux de travail dans les écoles qui exigent un soutien extensif, des arrangements financiers qui aboutissent aux salaires limités, sans bénéfice, une législation gouvernementale qui introduit une pauvre représentation syndicale et des limitations aux recours légaux, et enfin des politiques des agences qui encouragent ni stabilité, ni engagement.

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