•  
  •  
 

Abstract

Adopting a wide angle lens to photograph selected educational vistas, the address also focuses on specificities associated with intractable challenges in comparative education. The paper offers a three part approach to discuss concomitant complexities: the first approach represents a well established historical tradition; the second, emphasizing interdependence, usually depicts the dominant mainstream perspective. In contrast, the third approach embedded in social justice, critical pedagogy, and opposition, demands significant structural changes. Understandably, the latter is the least likely to be adopted at regional, national and international levels.

Se servant d’un objectif à grande ouverture pour photographier les vues choisies de l’ éducation, ce rapport présidentiel se centre aussi autour des spécificités associées avec les défis complexes de l’ éducation comparée. Il offre trois approches différentes pour discuter des complexités concomitantes: la première approche représente une tradition historique bien établie; la seconde, soulignant l’interdépendance, décrit souvent la perspective de la tendance dominante. En contraste, la troisième approche, se plantant dans la justice sociale, la pédagogie critique, et l’opposition, exige des changements structuraux significatifs. On comprend bien que cette dernière approche est la moindre à être adoptée aux trois niveaux régional, national et international.

First Page

1

Last Page

16


Share

COinS