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Abstract

Cross-cultural proficiency is vital for educational professionals, whether working abroad or in multicultural Canadian cities. This study explores the process of learning culture identified through an analysis of the narratives of 10 women counsellors who lived and worked in educational settings in Inuit communities in Nunavut. Their learning strategies parallelled the process described in adult learning theory, suggesting the usefulness of such theory for guiding the development of professional education and training programs aimed at the development of multicultural competence. In turn, the theoretical perspective highlights the importance of direct cultural immersion rather than an academic approach to learning culture.

La compétence trans-culturelle est indispensable pour les professionnels dans l'enseignement, qu'ils travaillent à l'étranger ou dans les cités multiculturelles au Canada. Cet article explore le processus de l’apprentissage de la culture suivant l'analyse des récits de dix conseillères qui vivaient et travaillaient dans les milieux d'éducation des communautés d'Inuits en Nunavut. Leurs stratégies d'étude étaient équivalentes aux processus décrits dans les théories sur l'éducation des adultes, suggérant ainsi l'utilité de telles théories comme guide dans le développement de la formation professionnelle et des programmes de formation ayant pour but le développement de la compétence multiculturelle. A son tour, la perspective théorique souligne l'importance de l'immersion culturelle directe plutôt que l'approche académique dans l'étude de la culture.

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