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Abstract

Increases in slavery have been identified in most countries in the world and are understood to be a global problem with local patterns and consequences. Education organizations, including schools, teacher organizations, as well as non-formal education organizations, have the potential to function as powerful partners in preventing and eliminating child slavery through the provision of quality education and also as locations of information sharing and action coordination. This study examines existing organization, inter-organization and organization–institution networked relationships to understand if and how education organizations have taken up an active role as sites to disrupt contemporary child slavery or to rehabilitate children removed from slavery. The study reveals four key barriers to successful utilization of education providers and provides new understandings of how to more effectively address the ever more expansive and violent practice of child slavery.

Le redoublement de l'esclavage a été identifié dans la plupart des pays du monde et reconnu comme un problème mondial avec des conséquences et caractéristiques locaux. Les organisations scolaires, comprenant les écoles, les organisations des enseignants ainsi que d'autres organisations scolaires non formelles, ont la possibilité de fonctionner comme des partenaires puissants dans la prévention et l'élimination de l'esclavage des enfants en procurant une éducation de qualité et en servant comme les lieux d'échange de renseignements et de coordination d'actions. Cette étude examine la relation entre les membres du réseau déjà établi des organisations, inter-organisations et des institutions pour savoir si et comment les organisations scolaires prennent un rôle actif comme des sites, luttant contre l'esclavage contemporain des enfants, ou servant de centres de réadaptation aux enfants sauvés de l'esclavage. Cette étude montre les quatre barrières clés qui interdisent le succès du service des pourvoyeurs d'éducation et propose de nouvelles compréhensions pour montrer une voie plus efficace dans la lutte contre la pratique expansive et violente de l'esclavage des enfants.

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